بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹
ماه‌ها صف خرید برای شرکت ورشکسته‌ای که تولید هم ندارد/ اجاره‌داری هم، سودی برای
 درحالی‌که در هفته‌های گذشته بار‌ها در خصوص معاملات عجیب و حباب‌های قیمتی شکل گرفته در نماد‌های بازار پایه اخطار داده‌ایم، و نه تنها تغییری در دستورالعمل‌های ضعیف خود نمی‌دهند بلکه زمینه را برای تخلفات بیشتر و سفته بازی در این نماد‌ها مهیاتر می‌کنند.
کد خبر : ۲۷۵۹۸۲

بورس نیوز: 

 چگونه ممکن است ارزش شرکتی که هیچ تولید و فعالیتی ندارد و رسماً مشغول انبار داری و اجاره فضای شرکت می‌باشد، بیش از ۳۰۰ درصد رشد را در یک سال گذشته تجربه کند؟ چرا و به چه دلیل عزیزان کمیته درج می‌بایست بازار معاملات این شرکت را به جای تقلیل به بازار‌های قرمز و توافقی به بازار زرد ارتقا دهد؟

 شرکتی که عملاً فضای کارخانه خود را به صورت اجاره‌ای به شرکت‌های دیگر واگذار نموده و رسماً به انباری برای شرکت‌های دیگر تبدیل شده است، چگونه ممکن است با اعلام سود خالصی ۱۸ تومانی به ازای هر سهم در قیمت‌های بیش از ۶.۰۰۰ تا ۷.۰۰۰ تومانی معامله شود؟ آیا از مدیران و کارشناسان در بدو استخدام تست‌های هوش گرفته می‌شود؟

ماه‌ها صف خرید برای شرکت ورشکسته‌ای که تولید هم ندارد/ اجاره‌داری هم، سودی برای


 جالب آنکه بر خلاف انتظاراتی که بسیاری از سرمایه گذاران دارند شرکت صنعتی آزمایش هیچ گونه تولیدی ندارد و تنها محل درآمدی این شرکت اجاره بهای دریافتی از مستأجران این کارخانه می‌باشد.

 اما از آن جالب‌تر آنکه همچنان تعداد کارمندان تحت استخدام این شرکت ۲۵ نفر می‌باشند که سالانه در حدود ۴۵ میلیارد ریال (معادل سود خالص شرکت) هزینه برای این شرکت دارند. همچنین هزینه مالی ۴۰۳ میلیارد ریالی پرداختی این شرکت در سال مالی ۱۴۰۲، منجر به تبدیل ۴۵۷ میلیارد ریالی سود عملیاتی شرکت به سود خالصی تنها ۴۰ میلیارد ریالی در این مدت گردیده است.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
چه رازی در بساط
چهارشنبه‌های داغ: باور کنید برخی قوانین قمارخانه، از بازار پایه سخت‌گیرانه‌تر است؛

چه رازی در بساط "ولراز" نهفته است؟

ارسال نظر